ServiceMind Index vill öka kunskapen om servicens och bemötandets betydelse, utmaningar och möjligheter och har därför ställt frågor till några av Sveriges främsta matsalsproffs. 

Läs Johan Anderssons svar på fem frågor om bemötande och service. Johan Andersson är projekt och event manager hos Mathias Dahlgren.

Hur stor betydelse i procent är service för din totala upplevelse?
- Svårt att säga, helheten är viktigast, faller service men maten är bra kommer man troligtvis inte tillbaka heller. 50/50.

Vad är god service för dig?
- Närvaro, precision, trygghet i arbetet, engagemang i hantverket, naturlighet

Vilka är utmaningarna inom service och matsalsarbetet?
- Finns många, men att leverera på topp alla dagar och över tid trots att personalstyrkan förändras och byts ut är en stor utmaning.

Hur mycket resurser lägger du ner på servicearbetet?
- Internutbildningar och workshops, inspiration för alla.

Hur ökar du servicemedvetenheten bland dina kollegor?
- Går lite hand i hand med ovan, inspirationsföreläsningar, alltid up to date med viner och mat. Ge tydliga mål vart vi vill nå och hur vi når dom tillsammans.