Nyheter
Här presenterar vi nyheter om oss och vårt ServiceMind Index. Dessa nyheter kan du även få direkt i ditt informationsflöde på Facebook. För att det ska ske krävs bara att du besöker vår Facebooksida och gillar den.
Den hittar du här>>>
Att beröra och komma åt kundens sinnesupplevelser kan vara den avgörande faktorn för att en servicesituation skall bli lyckad. Lars Eriksson lärare och forskare på Restaurang- och hotellhögskolan, Campus Grythyttan – Örebro universitet, berättar hur det hänger samman.
Lars Eriksson, lärare och forskare på Restaurang- och hotellhögskolan, Campus Grythyttan - Örebro Universitet tipsar om hur man kan uppnå professionellt bemötande och hög service. Lars beskriver de fyra områdena Rum, Tid, Logik och Estetik som nyckelfaktorer för en lyckad måltidsupplevelse. Dessa områden kan även tillämpas i de flesta branscher. Här förklarar Lars Eriksson begreppet Estetik.
Genom att iordningställa en servicesituation som kunden förstår logiskt är en betydelsefull faktor för hur kunden upplever service och bemötande. Lars Eriksson lärare och forskare på Restaurang- och hotellhögskolan, Campus Grythyttan – Örebro universitet, tipsar hur ännu mer professionellt bemötande och hög service uppnås och kan anammas.
Lars Eriksson lärare och forskare på Restaurang- och hotellhögskolan, Campus Grythyttan, Örebro Universitet utgår från de fyra områdena Rum, Tid, Logik och Estetik som viktiga för en måltidsupplevelse. Dessa områden kan även tillämpas i de flesta branscher. Här förklarar Lars Eriksson begreppet Logik.
Att ge service i rätt tid kan göra enorm skillnad på hur kunden upplever service och bemötande. Lars Eriksson lärare och forskare på Restaurang- och hotellhögskolan, Campus Grythyttan – Örebro universitet, tipsar hur ännu mer professionellt bemötande och hög service uppnås genom att förstå och ta hänsyn till tid.
Lars Eriksson, fil dr i Måltidskunskap, lärare och forskare på Restaurang- och hotellhögskolan, Campus Grythyttan – Örebro universitet, tipsar om hur professionellt bemötande och hög service kan erhållas. Här förklarar Lars begreppet rum och hur kundupplevelsen och bemötandet kan förstärkas genom att planera rummet utifrån rummets syfte.
Lars beskriver de fyra områdena rum, tid, logik och estetik som viktiga för en måltidsupplevelse. Dessa områden kan även tillämpas i de flesta branscher.
Här förklarar Lars Eriksson begreppet rum.
ServiceMind Index vill öka kunskapen om servicens och bemötandets betydelse, utmaningar och möjligheter och har därför ställt frågor till några av Sveriges främsta serviceproffs. Läs Alexandra Charles von Hofstens svar om bemötande och service. Alexandra är en PR-konsult och nattklubbsdrottning. Alexandra är även ordförande i 1,6 miljonerklubben och 2,6 miljonerklubben - föreningarna som arbetar för kvinnors hälsa.